In een gesprek met een consulent van De VoorzieningenWijzer komen doorgaans vijf thema’s aan bod: toeslagen, zorgverzekering, energie, inkomstenbelasting en regelingen van de gemeente. Daarnaast kan er ook een zesde thema kan worden geïntegreerd in de applicatie, de regelingen van de woningcorporaties. Denk aan energiebesparende regelingen, huurbevriezing of andere dienstverlening die zij aanbieden. Zo zien huurders precies welke hulp er is en of zij gebruikmaken van beschikbare voorzieningen.
Benieuwd wat er mogelijk is? Neem dan contact op met de projectmanager.
Niet alleen betalingsachterstanden van de huur is een signaal dat huurders moeite hebben met rondkomen. Ook als huurders na 1 juli nog de oude huurprijs betalen, is dat een signaal dat er gebrek is aan overzicht in de financiën. Het is belangrijk om deze huurders actief te benaderen met beschikbare hulp. Dat kan al door het aanbieden van een persoonlijk adviesgesprek met een consulent van De VoorzieningenWijzer. Deze consulent brengt in kaart waar een huurder recht op heeft en vraagt het aan.
Wat het woningcorporaties oplevert?
Met de oplopende inflatie kijken steeds meer organisaties hoe zij inwoners of huurders op verschillende manieren kunnen benaderen voor een gesprek. Bekijk voorbeelden van andere organisaties, van een belactie tot mond-tot-mondreclame.