<< Terug naar nieuwsoverzicht

Van belactie tot warme wafel: woningcorporaties gaan in gesprek met huurders

Met de oplopende inflatie roepen steeds meer woningcorporaties hun huurders op voor een gesprek met De VoorzieningenWijzer. Dit kan al heel laagdrempelig door De VoorzieningenWijzer te benoemen tijdens contactmomenten met huurders of door in te spelen op activiteiten of evenementen. Laat je inspireren door onderstaande voorbeelden.
Van belactie tot warme wafel: woningcorporaties gaan in gesprek met huurders

Koffie of thee, een warme wafel én € 500,- besparen?

Op de Wellerdag trakteerden de collega’s van woningcorporatie Weller hun huurders op koffie, thee, versgebakken wafels en een goed gesprek. De wafels werden geserveerd op servetten waarop Weller op originele wijze De VoorzieningenWijzer onder de aandacht bracht. Op de servetten stond de oproep: ‘We dragen u een warm hart toe. En helpen u graag besparen met De VoorzieningenWijzer.’

Weller: “Iedereen heeft het financieel moeilijker nu de prijzen zo stijgen. Weller heeft medewerkers opgeleid om mensen met behulp van De VoorzieningenWijzer te helpen met besparen. Een adviesgesprek kan mensen tot wel 500 euro per jaar opleveren. Steeds meer huurders staan daar open voor. Want aan het einde van de Wellerdag zijn er al aardig wat afspraken ingepland.”

“Iedereen heeft het financieel moeilijker nu de prijzen zo stijgen. Weller heeft medewerkers opgeleid om mensen aan de hand van de VoorzieningenWijzer te helpen met besparen."

Woningcorporaties in gemeente Hoogeveen benoemen De VoorzieningenWijzer in huurdersgesprekken

Voor nieuwe huurders kan er veel veranderen in hun financiële situatie. Denk aan: het afsluiten van een energiecontract, in aanmerking komen voor huurtoeslag of voor regelingen uit de (nieuwe) gemeente. Woningcorporaties in Hoogeveen spelen hier slim op in door nieuwe huurders te wijzen op een gesprek met De VoorzieningenWijzer. Daar zorgen woningcorporaties voor meer dan 50% van de aanvragen voor adviesgesprekken. Door De VoorzieningenWijzer te benoemen in een contract- of intakegesprek of door het verspreiden van flyers en posters wordt er gezorgd dat huurders krijgen waar ze recht op hebben.

Collega’s van Veluwonen pakten de telefoon om hun huurders te spreken

Hoe bereik je veel mensen op een persoonlijke manier? Bij Veluwonen weten ze daar het antwoord op. Zeker 300 huurders in de gemeente Brummen werden telefonisch benaderd voor een persoonlijk gesprek met De VoorzieningenWijzer. Dat leverde huurders een mooi resultaat op: zeker 67 huurders werden geholpen met een besparing van gemiddeld € 290,-. Op de website van Veluwonen werd bovendien een speciale pagina ingericht voor meer informatie over De VoorzieningenWijzer en voor het plannen van een afspraak.

Bron: Veluwonen

Huurders of inwoners actief benaderen?

Ben je geïnspireerd geraakt door bovenstaande acties? Of heb je zelf een goed idee om huurders of inwoners actief te benaderen? Wij denken graag met je mee. Neem contact met ons op via info@devoorzieningenwijzer.nl.